This is how it goes

 

Hela förmiddagen spenderades på en stor marknad på Kingdom compound. Ett fantastiskt område med parker och trädgårdar som påminde mycket om Sound of music. Vi lämnade våra abayas i bilen och gled omkring våra vanliga kläder bland somriga parfymer, vackra tyger, väskor, nybakat bröd och smycken av alla slag - ett kvinnoparadis med andra ord! Utan vetenskap om hur så stod vi helt plötsligt med händerna fulla av påsar.
En iskaffe senare drog vi oss sakta men säkert hem genom lunchrushens trafik - ännu en gång mycket tacksam över att man har en driver som hämtar och lämnar närhelst man vill! Vi svenskar som tycker så synd om de saudiska kvinnorna som inte får köra bil, Ha - vilket skämt! Man slipper jobb med parkering, kan bli avsläppta precis vid dörren och hämtad likaså och behöver inte ge sig ut i en trafik som skulle få Tom Cruise att svettas. 
 
 

Jag har nu kommit hem från ett mycket roligt pass på gymmet med tjejerna och ska sätta mig ute och njuta av eftermiddagssolen med min bok. Det är ett tufft liv man lever!

Kommentarer :

#1: Linnea

åååhh, ser helt underbart ut! jag vill veta vad som ær i tiffany-boxen ;)

Svar: En ring, köpte den faktiskt till mig själv :) Love at first sight!
Amanda

skriven
#2: Ingibjörg Helgadóttir

Vilka söta flickor du har som kompisar !

Svar: Ja visst har jag! :)
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :