. . . F I V E . . .

Nedräkningen har börjat!
_________________________________________________________________________________________________________________________
För fem månader kom jag till det här spännande och främmande landet utan att ha en aning om vad jag gav mig in på och om jag vetat då vad jag vet nu så hade jag kastat mig in i det nya äventyret med huvudet före och ett leende från öra till öra, men så var inte fallet. Orden nervös och rädd låter missplacerade nu efteråt men det var så jag kände med allt jag hade hört om Saudiarabien och dess kultur. Jag önskar jag kunde gå tillbaka till dagen innan jag åkte hit och berätta för mig själv att det enda jag ska vara rädd för är att inte vilja komma hem igen. 
Jag känner mig starkare, mer levande och lyckligare än på otroligt länge och det är tack vare att jag kom hit. Människorna, generositeten, värmen, kulturen, vänligheten och nyfikenheten är alla saker som bidrar till att det här är en av de häftigaste platserna jag någonsin besökt. Saudiarabien har en riktigt spännande historia som jag inte hade en aning om och som kommer fortsätta intressera mig i många år framöver. 
 
Det konstiga är att det var så många jag pratade med innan resan hit som hade åsikter om det här landet, invånarna och kulturen utan att ha en aning om vad de pratade om. De trodde att de kunde ha åsikter om Saudiarabien för att den hade hört det från den som sagt något till den om något den hade hört på en dokumentär för x antal år sedan. Vi har så lätt för att bilda uppfattningar baserade på saker människor säger och det är egentligen inget jag har tänkt två gånger på förrän jag insåg hur chockad jag blev när jag kom hit.
Jag hade fel, de hade fel. 

Kommentera inlägget här :