Playing' back this moment

Halvt sovandes satte jag ner ena foten efter den andra i ballerina skorna, greppar nyckeln som hänger på dörren och stänger den efter mig när jag gäspandes börjar gå mot bussen som ska föra mig till Kingdom mall. Abayan fladdrar kring mig och släpper in lite luft för att svalka de draperade benen - det är först nu senaste tiden som det har blivit lite jobbigt att ha abaya och det är bara för att värmen har stigit så pass mycket, annars är det verkligen bara som vilken jacka som helst - något man drar på sig innan man går ut helt enkelt. 
Framme vid busshållplatsen ser jag det ena välkända leendet efter det andra och när bussen kommer är vi hela åtta stycken som går på. Det blev en mycket trevlig förmiddag. I lugnt tempo strosade vi omkring och samlades tillslut för en fika på kvinnliga avdelningen högst upp i det stora, vackra varuhuset.
______________________________________________________________________________________________________________________________
På kvällen var vi hembjudna till Inga och Halldor på Bon Voyage middag. Hela gänget samlades och det blev som vanligt härliga skratt, varma leenden, hur god mat som helst, rörande tal och kramar i massor! Jag kan inte beskriva hur glad jag är att jag fått lära känna er alla och hur tacksam jag är för allt ni gjort för mig. Ni har gett mig stöd, kraft och skratt varje dag, och inte minst massor otroliga minnen som jag kommer bära med mig för alltid. Jag är en bättre människa för att ni finns i mitt liv.
Inga och Halldor bjöd på helt utomordentligt god mat! Måltiden började med en japansk sallad som smälte i munnen och fortsatte med tre sorters lax som också var dreglande gott. Inte nog med det avslutades middagen med ost och glass tårta och bär - så smarrigt!! 
 
Det känns verkligen sorgligt att tiden börjar lida mot sitt slut... Det är så mycket och så många jag kommer sakna!

Kommentarer :

#1: Anonym

Tack tack selv för alt skratt och rolig tid som vi har haft tilsamans í fem månader :) Jag kommer at sakna dig jette mycket Amanda.

Svar: Det är inget mot vad jag kommer sakna dig Inga! <3
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :