I'll walk my way in my way

Ikväll åt vi på favorit restaurangen för förmodligen sista gången. Det var lite ledsamt i ögat men åh så smarrigt! Jag åt hummer soppa till förrätt och chrispy duck till huvudrätt medan pappa testade på nytt med chrispy taco duck till förrätt och kinesisk special med räkor till huvudrätt. Sedan avslutade vi båda middagen med vaniljglass med pistaschnötsås och cashewnötter.
Efter ännu en fantastisk middag på Trader's Vic - som finns med i min topp 10 lista på saker jag kommer sakna mest - så gick vi vidare för att checka av lite ärenden på Panorama, delvis glasögon. Jag förnyade mitt recept och fick reda på att min syn - surprise surprise - blivit mycket sämre. Dock var det svårare att hitta glasögon... Efter mycket om och men lade jag undan två par och får komma tillbaka om några dagar när jag förhoppningsvis bestämt mig. Det är enklare hemma i Sverige där man får låna hem bågar... 
En Desigual klänning blev också eftersom att vi ska på fest på amerikanska ambassaden på torsdag och jag har mer och mer insett att jag verkligen inte har några kläder så var det dags att lägga till något till garderoben. Eftersom att jag går i abayan så ofta tänker jag inte på vad jag har under på samma sätt som hemma då man hela tiden visar sig i nya outfits - Det börjar bli dags att tänka på kläder igen... Jippi!
Pappa sitter och pluggar inför hans tenta imorgon och jag ska se ett spännande avsnitt av Supernatural.
To all a good night

Kommentera inlägget här :