Bye bye baby . . .

Min resa är nu över och jag har lämnat Saudiarabien där jag bodde i ett inmurat område prytt med små trädgårdar, tennisbanor, pooler, gym, basketkorgar, katter i alla storlekar och palmer i massor. Jag trivts bättre än vad jag någonsin kunde ha drömt om och det är mycket tack vare alla fina människor men också själva landet. Atmosfär brukar folk prata om och jag tror verkligen att känslan man får av atmosfären från ett ställe är en reflektion av vad man känner. Om man bestämt sig för att något inte är bra så krävs det väldigt mycket för att det ska gå att ändra på. Så jag tror att jag hade en ganska positiv inriktning från början, nervöst och tveksamt men spännande, vilket gjorde att jag fick en härlig känsla i kroppen från första stund jag klev innanför murarna till Palm Villas.
 
Att min resa är slut betyder också att den här bloggen har gjort sin uppgift och är klar att stängas ner. Så tack till alla er som varit med och följt mig på den här häftiga upplevelsen av att bo i ett främmande land. Jag hoppas jag har fått några av er att ändra uppfattning om Saudiarabien eller i alla fall tänka en extra gång innan man späder på rykten som är allt annat än sanna. Tack för mig!

Kommentera inlägget här :