Showed me a little piece of heaven

Jag sitter här och funderar över vad jag ska skriva men finner inga ord som värdigt förklarar min eftermiddag så jag börjar med förmiddagen helt enkelt och hoppas att orden börjar flyta efter hand.
Chauffören släppte av mig utanför Panorama runt tio och där fann jag mig själv vandra omkring med glitter i ögonen och iaktta människor i min omgivning. En timme hade plötsligt gått och jag drog mig snabbt ur min skinande dvala bland färgstarka tyger, blommiga parfymer och bländande diamanter för att kila bort till optikern - anledningen till resan dit. Jag kom in och blev välkomnad av en man som direkt visades vara mycket hjälpsam och vi hade snabbt valt ut några favoriter, varav ingen var de paren jag lagt undan bara några dagar tidigare. Lång historia kort - jag har både glasögon och solglasögon att hämta upp om två veckors tid, och jag blev jättenöjd med båda valen!
___________________________________________________________________________________________________________________
 
Jag, Inga och Lara träffades på Yibreen Spa vid tre på eftermiddagen och blev visade till var sitt rum med tända ljus, doftande oljor och lugnande musik. Med halva kroppen under skynke började den lilla filippinska kvinnan massera mig med varma händer och perfekt tryck. 
När jag var runt 12 år hade jag problem med skolios och gick till en man som skulle undersöka min rygg. Jag minns det så väl för jag kände redan innan att det skulle göra ont, han var hårdhänt och jag fick ont i handen av att skaka hans hand. Sedan började han klämma och trycka runt min ryggrad och jag tappade nästan andan. Liten och svensk som jag var kunde jag inte säga ifrån utan jag låg där och plågades av smärtan som strålade från ryggen. Det kändes som att han särade på kotorna i ryggen och jag var alldeles tårögd när jag skakandes äntligen fick gå därifrån. Efter den dagen spänner jag mig i hela kroppen så fort någon rör vid min rygg och därför har massage aldrig varit något jag gillat. Men nu har jag känt i flera veckor att jag är stel och spänd så jag tänkte ge det ett försök till - men inte utan att förklara läget till min massör. 
Med den här kunskapen var hon därför mycket försiktig och använde lugna rörelser runt min ryggrad och höll på så tills jag tillslut kunde slappna av. Hon knådade bort mina bekymmer och masserade undan all stress. Hon tog mig till himlen och lät mig simma bland molen och jag tänkte att om jag dog just nu hade jag dött himla lycklig. Hur ska jag avvänja mig från det här livet som jag känner mig gjord för?
Jag höll på att somna flera gånger om när hon tryckte, masserade, värmde och knådade mina händer, lår, fötter och armar men tvingade mig själv att hålla mig vaken för att inte missa en sekund av den fantastiska upplevelsen som avslutades med en underbar ansiktsbehandling. Efter två timmar av den ljuva blis luktade min kropp som kokos och mint medan mina kinder var röda och jag svettades aprikos.
Vi satte oss sedan vid poolen, åt oss mätta och pratade i timtal som bara tjejer kan. Med bara 14 dagar kvar här börjar jag undra vad som blivit av min tid här i Saudi om jag inte öppnat dörren när de här fantastiska kvinnorna ringde på min dörr i början av januari.
Ni har verkligen varit en styrka och trygghet för mig. 
Jag har haft en lugn kväll i ett tomt stort hus och sitter nu med Eric Clapton sjungandes i hörlurarna och känner mig lugn. Allt kommer bli bra. Inget blir någonsin som man planerar men livet kommer spela ut som det är meningen att spela ut så lägg undan min tärning
- Que sera, sera! 

Kommentera inlägget här :