Glitter in the air

 
Ännu en sak jag kommer sakna från det här fascinerande land är all service man får överallt. Idag var jag på salongen och fick en välbehövlig hårbehandling - allt salt i vattnet och den torra luften sliter väldigt på mitt ovana hår så då och då unnar jag mig en inpackning. 
Det är som att öppna dörren till min version av himlen. Dofterna, värmen och leendena välkomnar en in till kvinnornas paradis där man blir omhändertagen och ompysslas med som drottningen av England. De snålar aldrig med produkter eller resurser utan gör allt för att uppfylla våra önskningar. Vi började med en värmande rengöring, sedan oljades varje hårstrå in med stor varsamhet och när mitt huvud osade av kokos och nektar satte de en så kallad ånghuv över huvudet på mig. Medan jag satt där och låtsades förstå vad det stod i en tidning på arabiska med ånga strömmandes över mitt inoljade hår, satte sig en tjej bredvid mig. Hon var ungefär i min ålder och tog tillslut av sig slöjan och ut föll ett svart lockigt hav och täckte hela hennes rygg. Jag har aldrig sett sådant hår i hela mitt liv! Det hade räckt till tre personer och fortfarande blivit tillräckligt mycket över till en tupé...
Efter några - inte så jätte diskreta - minuters stirrade plockade jag upp min haka från golvet och lutade mig tillbaka. Tänk vilket jobb! Det behövdes två damer för att tvätta, bosta, torka, boosta och platta det skimrande svarta silket och det tog långt över en timme men oj så vacker hon blev! Pocahontas. Men efter att nöjt studerat sig i spegeln i nästan två minuter knöt hon vant upp det i en bulle och satte skickligt på sig sjalen igen - and the world will never know...
Skalpmassage måste förresten vara något av det skönaste som finns på den här jorden! 
That's all - peace out

Kommentera inlägget här :