The brick in a glass house

Det är utmaningarna i livet som definierar mig som människa. Det är hur jag väljer att tackla och ta mig an dem som beskriver vem jag är. Så vem är jag? Kan jag veta det innan jag ställs inför en utmaning eller är det först då mitt sanna jag kommer fram? Våra instinkter, de reflexer som sitter så djupt i vårt DNA, är det de som bestämmer ifall jag springer från eller mot fiender, rädsla och det okända. 
 
Saker och ting blir ju sällan som man tänker sig att det ska bli. Men det här känns inte likt något jag ställts inför tidigare. Det känns så mycket viktigare. Saker som känts stora för mig förut känns nu som skämt och val jag gjort tidigare känns som övningar gentemot vad jag nu måste bestämma. Det här är hela min framtid. Vad jag väljer nu kommer definiera hela min yrkeskarriär. 
 
Vart ska jag springa? Vem vill jag bli? Jag vet precis men samtidigt inte alls.
 
 
Jag får sova på saken igen och hoppas på att ett svar kommer till mig i drömmarnas värld...
To all a good night

Kommentera inlägget här :