The battle

Jag sitter på helspänn i min svarta skrivbordsstol och kollar vildsint runt omkring mig. Jag skulle somnat för länge sedan men det har jag gett upp på nu. Det finns inte en chans att jag kommer kunna sova innan jag tar hand om detta. SMACK. Fick jag den? Jag går ner på alla fyra och koncentrerar mina trötta ögon på den fluffiga heltäckningsmattan. Nej det var bara strumpludd, men nej - där är den! Ha, jag fick den! Äntligen!
Ställer mig stolt upp och ska precis slänga mig i sängen. Vad va det??? En liten skugga, i ljuset från nattduksbordslampan, flög snabbt förbi på äckliga vingar. En till?! Hmmm. Lutar mig tillbaka i stolen och kollar mot lampan igen. Som en lejonhona som väntar på sitt byte. AH! - Försökte den precis bita mig? FAN den lyckades. SMACK. Yes jag fick den! Hihi, nu får jag sova! 
Det är tyst i huset, pappa sover redan. Jag kryper under täcket och sträcker mig för att släcka lampan. BzzBzz. Det här är inte sant! VAR KOMMER DE IFRÅN??! HAR DE BYGGT BO I MITT RUM?! - Har mygg bon förresten? Med en drottning precis som bin kanske...? - Jag släcker fort som fan och drar täcket över huvudet. 
 
Imorgon kommer säkert hela jag klia. Typiskt. Äckliga kryp. Godnatt.

Kommentarer :

#1: Linnea

næstan lite sorgligt att du skrev detta inlægg 21.43 och "skulle somnat før længe sedan". hahahha.
det værsta ær att jag somar typ också runt den tiden, haha.

Svar: Här va hon ju faktiskt 23.43 då! ;) plus att jag skulle upp o träna vid 06.30... Så lite rättfärdigat var det allt ;)
Amanda

skriven
#2: Linnea

sant..! det hade jag glømt bort.. hehe

skriven

Kommentera inlägget här :