Rainbow in the dark

Igårkväll fick jag vara med om min första Saudi-storm!
Regnet öste ner och blixtarna lyste upp himlen en efter en. Det blåste och dundrade men så helt plötsligt var det över... För min skull hade det gärna fått fortsätta ett tag till - det är så mysigt att höra stormen utanför när man själv är torr och skyddad från regn och blåst. 
Det påminde mig om när jag jobbade ute på Väderöarna sommaren 2010. Då stormade det lite då och då men ack så häftigt det var. Jag bodde på en liten båt - som jag fått låna av en man som bodde på ön - och vaggades många nätter till sömns av stormens influens på havet. 
 
Idag vaknade jag till ännu en blå himmel och strålande sol. På marken syntes inte ett spår av det regn som översvämmat gatorna bara några timmar tidigare men luften kändes ren och fräsch som om den blivit utbytt under natten. Värmen var tillbaka och fortfarande mycket välkommen. De som bott här i några år menar att jag snart inte kommer tycka det är lika skönt... Jag får helt enkelt njuta medan det varar och när det blir för varmt får jag helt enkelt hoppa i poolen! Jobbigt liv man lever...

Kommentera inlägget här :