Call me irresponsible

När man klantar till det för sig själv väljer många människor, även jag, att trycka på "skydda-sig-själv" knappen. Den går igång på turbofart och kan få en att hitta alla ursäkter i boken för att skydda sig själv från att se skyldig ut till något man har gjort eller sagt. Ibland hinner man knappt reagera innan man hör sig själv förklara eller skylla på något och då - halvvägs genom en lögn - är det försent. Det värsta är att man börjar mer och mer tro på sina berättelser. Och ju fler gånger man lyckas övertala sig själv att ens påhittade ursäkt faktiskt var anledningen, desto bättre blir man på det.
 
Så, jag tänker inte ursäkta mig eller förklara mig eller skylla på något.
Förlåt att jag har varit så dålig på att blogga de senaste dagarna.

Kommentera inlägget här :