Across the lines

Det känns som att den här dagen har gått jättesnabbt. Nu när jag tänker på det så har hela min vistelse i Saudi gått alldeles för snabbt - det är redan mars! Sakta ner tack.
 
 
Idag kom jag på något jag saknar med Sverige vilket, om man räknar bort vänner och familj, inte händer så ofta. Något som för mig betyder att våren är på väg och att vi går mot ljusa tider med jeansjacka och iste. Något som får mig att tänka på att springa med sneakers på fanjunkaren med basketboll studsande bredvid mig och ett leende från öra till öra. Något som förknippas med sol, skratt och varma vårar. GRUS. Jag saknar grus. Knastret under converse skorna när man springer hem bara för att lyckan föser en framåt. Underbara knaster. Det ljudet tar mig tillbaka till de oskyldiga åren då det bara fanns regnbågar och enhörningar. Fantastiska drivor med grus som säger att snön har smält och våren är här. 
Här i Saudi Arabien har jag inte stött på något grus men å andra sidan väntar vi inte direkt in någon smältande snö... Sand finns det dock gott och väl om - inte riktigt samma sak men close enough.
 
Ser fram emot en rolig dag med brudarna i morgon,
Untill next time xx

Kommentera inlägget här :