Vilda västern

Nu är det äntligen helg - ja, helg är torsdag och fredag i detta fascinerade land - och vi började den med att ta bilen ut till diplomat området för en liten promenad. Men den fina naturen och vår åsne vilja förvandlade snabbt denna lilla promenix till en mil lång powerwalk. Svettandes gick vi där under det gassande klotet som en gång var min stora kärlek, solen. Jag har en känsla av att mina fem månader i Saudi kommer göra att vi glider längre och längre ifrån varandra... Kanske pga att solen nu får dela min uppmärksamhet med min nyfunna kärlek - regnet! Åh, vad jag kommer sakna dess svalkande känsla! 
 
Naturen på detta område var helt fantastisk - om trafiken är tagen ur en actionfilm så var detta område definitivt taget ur en film om vilda västern! Jag halvt förväntade mig att stöta på en man ridandes på en skäck i cowboyhatt när vi rundade varje hörn...
 

Kommentarer :

#1: Anita Fredäng

Att läsa din blogg innan jag går till sängs har redan blivit en vana. Jag tror också att du kommer att se regnet med andra ögon än tidigare. Mera!

Svar: Vad roligt Anita! Känns kul att ha kommit igång - tycker så mycket om att skriva och nu har jag äntligen tiden och ett spännande ämne :)
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :