Tycker och tänker

Nu har jag varit i Saudiarabien i över en vecka och jag är såld - mår bättre än jag gjort på länge och njuter så av att se solen varje dag. Det är också ganska skönt att få håna mina fördomar lite. Jag inser varje dag hur liten jag är. Fördomar och åsikter om saker som vi inte har en aning om gör oss små och naiva. Därför är jag glad att jag kan håna mig själv nu. Jag är glad att jag har så fel om så mycket - det betyder att världen är en bättre plats än jag gjort den till i mitt huvud. 
 
I hela mitt liv har jag varit en person med åsikter, jag tycker och tänker om alldeles för mycket - vilket mina vänner gärna påminner mig om. Men för att skapa genuina åsikter måste man ta reda på sanningen, att ta ord ur munnen på personer med auktoritet eller tycka något för att man läst det någonstans fungerar inte längre. Vi måste resa, upptäcka och diskutera! Vi måste ta oss in i de mörkaste djunglerna och dyka ner i de djupaste haven för att verkligen skapa egna åsikter. 
 
 
I hela mitt liv har jag varit en person med åsikter. Men nu ska jag hitta mina egna!

Kommentarer :

#1: Linnea

kul att du trivs gullet

Svar: Det skulle ni med göra :)
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :