Try to see it my way

Problemet är eventuellt inte att jag inte vet vad jag vill bli utan att jag vill bli så mycket.
Jag kan se mig själv i flanellskjorta, jeans och cowboyhatt på en ranch med massor djur i Kalifornien som veterinär men också i byxdress och blackberry i högsta hugg på Londons smala gator på väg till ett möte om ledarskap och utveckling. Kanske sitter jag med läsglasögon framför en skärm och jobbar för att hinna med en deadline till en lokal tidning i en liten stad utanför Madrid eller så lägger jag benen i kors i en beige fåtölj på ett kontor i Göteborg och lyssnar på en man som ligger utsträckt på en soffa. Eventuellt spårar jag mördare genom utförlig information och profilering utanför Paris eller så springer jag i sjukhuskorridorer för att rädda liv.
 
Tänk om jag väljer fel... Tänk om jag ångrar mig... Tänk om jag inte bestämmer mig för något... Tänk om...

Kommentera inlägget här :