Soothes the soul

 
Sång och musik är en stor del av mitt liv, inte för att jag spelar och sjunger men för att det är något som är med mig varje dag var jag än är i världen. Oavsett vad livet slänger ens väg så finns det en låt som passar just det ögonblicket. Man kan lyssna på musik för att finna styrka när man tränar eller för att varva ner vid poolen. 
I och med att de flesta i min generation är galna i musik så har vi alla låtar som påminner oss om händelser - någon speciell text eller rytm som påminner oss om en speciell tid.
 
Det här året har det varit speciellt viktigt med musik för min del. Då det har skett så mycket har det varit viktigt för mig att binda mina minnen till låtar för att verkligen minnas känslan. Det här är små delar av mitt gångna musikår.
 
Vi kommer alltid ha Paris - Veronica Maggio
På bussen från flygplatsen på väg hem från min första resa till Paris. Vi var så lyckliga där vi satt hand i hand med tankarna på var sitt håll. Låten talade om vår framtid, och varje gång jag besöker Paris kommer jag minnas dig.
 
Flytta på dig - Alina Devecerski
Cyklar från vandrahemmet i Strömstad, som jag bodde på några veckor under sommaren, till jobbet på en cykel utan luft i däcken. Lika sliten och stressad varje dag.
 
Somebody like you - Keith Urban
Vilsen i dina ögon då vi sitter på taket och skyddar oss under filtar från regn och blåst. Jag var nervös och lugn på en samma gång. Första gången vi setts på länge och mycket sammanbitet skulle jag bara se en gammal vän framför mig, men så ler du och allt annat försvinner.
 
Don't you worry child - Swedish House Mafia
Den här låten representerar i princip hela hösten och när jag hör den kan jag se mina fina vänner från fina Strömstad ta i från tårna och sjunga med. Vare sig det var i mitt vardagsrum eller på Cod är minnena lika fina! Att den här låten ses som vår generations nationalsång är jag helt på tåget med.
 
Breath (2AM) - Anna Nalick
Efter jag sett ett program på tvn där en liten bit av låten varit på i bakgrunden letade jag upp det och hade den på repeat i en vecka. Den utstrålar kärlek, frustration, en aning panik och var perfekta låten att trycka på när jag kom hem från jobbet sent på nätterna. 
 
Gangnam style - Psy
Tänkerr så klart på Quality's personalfest innan jullovet. Dimmigt dansgolv med hoppande och skrattande människor - behöver jag säga mer?
Jag saknar er alla!
 
Beat it - Michael Jackson
Nykommen till Saudi, iklädd onepiece och med hårborsten som mikrofon låter jag energin från musiken föra mig runt i huset och peppar inför träning. Glad och spänd inför en häftig vår!
 

Kommentera inlägget här :