Nya rutiner...

Jag kan erkänna att jag inte är den mest organiserade personen. Det är inte ofta jag villigt tar fram dammsugaren, städar i ordning i köket efter jag gjort mat eller hänger upp tvätten direkt när den är klar, HOWEVER denna höst när jag bott själv för första gången har jag blivit påtvingad dessa förgyllande uppgifter och kommit in i lite av en rutin.
Sååå till problemet -> Jag höll på att göra en omelett till lunch och behövde en visp ur diskmaskin. Allt var rent och klart så jag tänkte att jag kunde plocka ur den - because that's what you do - men booy hade jag fel! Vår städerska kommer springandes mot mig och tycker att det är helt absurt. Det slutade med att jag fick lägga tillbaka allting i diskmaskin igen så att hon kunde plocka ur den själv. Mycket spännande.

Nu väntar jag med kurrande mage på att pappa ska komma hem från gymmet så att den bruna papperspåsen med mat kan sluta stirra på mig!

Kommentera inlägget här :