Nine lives

Ni som känner mig vet hur mycket mitt liv präglas av djur. Enligt mig kan man inte respektera liv om man inte respekterar djur och på många sett är de mycket smartare än oss. Hörde ni om elefanterna som började springa upp mot bergen i Thailand innan tsunamin 2004 slog till? Och om gorillan som såg en pojke ramla in i en bur på en djurpark? Han landade på klippor och slog sig ordentligt så gorillan bar upp honom och gick med honom i sin famn till djurskötarna vid ingången.
Djur är smarta, omtänksamma och enkla. Så länge man ser saker från deras perspektiv så är deras beteende väldigt logiskt till skillnad från människans. Kanske är det därför man föredrar djur från människor ibland? Inga konstigheter - bara instinkter.

 
Om jag måste välja ett djur som jag ibland håller lite på avstånd så är det katter. Jag har alltid tyckt de ser lite lömska ut - som om de har en hemlighet... Men är det någonstans jag ska ändra åsikt så är det i Saudiarabien. Det finns väldigt många katter här inne på campen - jag stod t.ex. ute på gatan för att kyla ner lite tidigare idag och katt efter katt kom närmare, som för att hålla mig sällskap. 
 
 

Kommentera inlägget här :