I didn't know it at the time

 
Det finns alltid flera sidor till historier eftersom att alla människor tolkar saker och händelser olika beroende på ens bakrund och erfarenheter. Sättet man väljer att berätta eller skriva på definierar hur historien tas emot, ibland utan att man ens tänker på det. Vad jag menar är att det kan vara mycket svårt att vara objektiv eftersom ens åsikt kan smita igenom bara för att man väljer att säga luktar istället för doftar... 
Om jag läser en artikel i tidningen som är skriven på ett negativt sätt är det mycket svårt för mig som läsare att inte forma mina uppfattningar om texten därefter. Och om skribenten har konflikter i sina åsikter kan det också vara svårt för hen att ändra läsarens tolkning av texten halvvägs igenom. 
 
Några av er läsare har undrat om jag verkligen är så imponerad av Saudi Arabien som jag får det att låta som i bloggen och svaret är Ja. Nu inser jag att jag inte hade en aning om vad jag slängde mig in i när jag flyttade hit. Ingenting är som jag trodde. Allt jag har hört och läst om detta land har kommit från samma sida och jag har blint bara accepterat det, vilket är varför jag har valt att skriva om motsatsen - andra sidan av myntet.
Jag skapade denna blogg för att dela med mig om de saker jag ser och är med om, vilket jag håller med om har kommit från en positiv vinkel men det är för att det är så jag upplevt dem. Det här inte är en objektiv blogg och det var aldrig min mening att det skulle vara det utan jag lägger in vad jag tycker. Dock inte för att ändra era åsikter utan för att ge en annan sida till historien - en annan sanning. 
 

Kommentera inlägget här :