State of mind

 
Jag har nu kommit fram till hur jag ska få reda på vad jag ska göra med mitt liv. Uteslutnings metoden. Jag tror det kommer bli en bra metod för mig eftersom att jag är väldigt bra på att veta vad jag inte vill bli. Häromdagen kunde jag faktiskt krossa av ännu ett yrke. Palm rensare. 
 
Vi kollade upp och såg något falla. Ett stort palmblad. Blad efter blad föll. Inte bara från en en palm utan flera bredvid varandra. Det regnade palmblad. Där, högst upp i palmkronan sitter en man och skär bort de överflödiga bladen. I palmen bredvid så klättrar nästa man upp. Det enda han använder är ett rep han har runt trädet och spjälar sin tyngd mot det och sedan "hoppar" uppåt. Utan säkerhetslina eller något som förhindrar dem från att ramla...
Nej, det vill jag inte bli. Ett steg närmare ett svar till vad min framtid kan hålla?

Kommentera inlägget här :