Detaljer ur hemmet

En mycket smart kvinna, min mor, påminde mig om att de flesta som läser denna blogg inte vet
hur vi bor här nere i Saudi så jag satte ihop ett collage av bilder tagna runt om i huset så ni ska få
en lite bättre bild av hur det ser ut.
 
 
 
 
När jag kom hit första gången under hösten 2010 hade pappa precis flyttat in och huset var inte
riktigt åt det hemtrevliga hållet. Därför blev jag överraskad över hans nya inredning och olika
inspirationskällor.
Det är sant att det kan behövas lite av en 'woman's touch' men det är ju därför jag är här!
 
 
 
 
Första gången jag kollade på zebra tavlan såg jag bara svartvita ränder om vart annat på ett lite
random sätt men nästa gång jag gick förbi den hade jag mina glasögon på och det framträdde
en zebra ur alla ränder.
 
 
När jag vaknade i morse och öppnade dörren till mitt rum låg mina nytvättade kläder ihop vikta
i en hög utanför rummet, det luktar rent i hela huset och äntligen hänger toalettpappret där det ska
- på hängaren! 
Hur kommer det sig att det är lättare att vänja sig vid bekvämligheter än att avvänja sig vid dem?
 
  
 
Nu sjunger Anna Nalick ur högtalarna och jag ska träna.
Hoppas ni fått en liten bild om hur vi bor! 
 
Untill next time - have a nice day!
  
 

Kommentera inlägget här :