Brain freeze

Än en gång blev jag idag mycket tacksam över att jag inte får köra bil. För om jag fick skulle jag definitivt göra det och om jag skulle göra det skulle jag utan tvekan krocka. 
 
Känner ni till det meningslösa amerikanska programmet "cops"? Det handlar praktiskt taget om poliser som jagar bilar... Originellt! Men de har med ett antal bra chasing scener. Om man tar bort poliserna i detta scenariot och tänker att alla bilar jagar alla så kan man rita sig en fin bild om hur trafiken är här. Det är mycket intressant hur regeln 'störst går först' är lika aktuell i alla lägen... 
 
 
På vägen till stan stannade vi för att tanka - full tank: 80 kr! Och vi behövde inte röra oss ur fläcken, en man med tjock jacka och mössa fixade allting medan vi satt i bilen och lyssnade på jazz. Det är en annan sak - människorna här har mössa och fryser! Visst, det är ganska kallt på kvällarna här i januari men mösskallt? Nooway. Pappa håller dock inte med mig - jag tror han har varit här för länge och anpassat sig till det varma klimatet - han fryser hela tiden och (punkt.punkt.punkt.) SOVER MED MÖSSA *inhale*! Det gör inte ens jag hemma i vinter-sverige...

Kommentera inlägget här :