What love can do

 
Vi står framför två dörrar och kollar på varandra - vilken ska vi knacka på om båda leder till samma lägenhet? En man öppnar ena dörren och jag blir snabbt indragen i dörren bredvid av en kvinna i en rosa långklänning. Hennes genuina leende och varma omfamning försäkrade mig om att jag hamnat rätt trots att pappa mystiskt nog försvunnit in i den andra dörren. Jag blir ledd genom en korridor och kommer till ett gigantiskt rum med ljust stengolv, stora tavlor och blommor precis överallt. I de stora sofforna sitter kvinnor i färglada klänningar och långt svart böljande hår; de reser sig genast upp och kommer fram för att kyssa mina kinder. 
Värmen och kärleken i - det som uppenbarligen är - kvinnornas rum var inte lik något jag tidigare stött på. Vilka underbara människor som kan ta emot en främling som en syster. Atmosfären går knappt att förklara men lyckan och värmen som sprudlade från de lysande damerna omfamnade mig direkt. 
 
Efter massor god och stark mat, konstant skratt och så många kindpussar att jag tappade räkningen ska jag nu somna med ett stort leende på läpparna. Det är så fantastiskt att få uppleva olika kulturer och träffa så fina människor! Och vad otroligt inspirerande det är att möta personer med en sådan glädje och kärlek till livet!
Insha'Allah

Kommentera inlägget här :