Valentine's day

14 februari
En dag som betyder så mycket för så många. Man kan säga att det är en dag som alla andra men det är inte riktigt sant. Fastän de flesta vaknar upp, äter frukost, går till jobbet, och kommer hem vilket kan bevisas vara en rutin de allra flesta dagar så kan man inte undgå att känna av skillnaden i luften. Det är den dag om året som enbart är till för kärlek och lycka. Det är hjärtan och kyssande par överallt och den som glömmer... Han ligger inte så bra till! Snacka om press egentligen. 
Jag är singel. Det är min första singel-alla-hjärtans-dag på över tre år, vilket borde innebära att jag ska ... hmm sörja? Man kan se det i alla filmer; ensamma tjejer som ser på romantiska komedier och äter ben & jerry's medan de gråter och kollar med längtande blickar mot skärmen... Jag vet att det är lite av en mantra för singel tjejer som ska låtsas vara starka och "lyckliga ändå" att säga att de tänker bojkotta allting som är förknippat med denna dagen så det vill jag inte heller skriva om... Innerst inne vet man också att dessa tjejer egentligen vill ha en pojkvän. 
Därför tänker inte jag skriva om hur lycklig jag är eller hur jag faktiskt inte riktigt bryr mig om att det är alla hjärtans dag eller hur jag tror jag trivs bättre som singel än i ett förhållande - för vi vet allihopa att bara för att jag skriver det just idag, på kärlekens dag, så kommer ni inte tro mig. Sååå istället ska jag helt enkelt skriva om hur jag ska fira denna mycket speciella dag.
 
 
Om en halv timme ska jag väcka min fina mamma, som kom hit till Saudi Arabien inatt (!!!), och min papps så att vi kan käka och diskutera cowboyhattar innan vi vandrar bort till bussen som kommer ta oss och 8 andra till en kamelranch av något slag. Där får vi var sin kamel och ritten ut mot öknen börjar. Eftersom att jag inte vet alla detaljer skriver jag mer om själva ritten imorgon, när vi kommit tillbaka. Jag har laddat kameran så bildbevis på mig i cowboyhatt på kamel kommer!
 
Men i alla fall tycker jag det kommer bli ett ypperligt sätt att fira den 14de februari på - ritt i öknen. Dagen i ära!

Kommentera inlägget här :