The little things

En tjej på bandet bredvid mig på gymmet påminde mig extremt mycket om en jag jobbat med. Hon dansade -varken bra eller odiskret - medan hon sprang men det såg så härligt ut att hon smittade av sig på mig. Med var sin rytm pumpandes i öronen dansade vi fram på banden och kunde inte annat än att börja skratta. 
 
Jag gick från gymmet i samma veva som alla ansvarsfulla människor som har jobb - med andra ord - där gick jag svettig i mina träningskläder i ett hav av vita doktors rockar. Konstigt att se så många samlade på ett ställe, förutom när man är på sjukhus... Det bor verkligen bara läkare här! 
 
När jag kom hem satte jag på vattenkokaren och satte mig sedan med mitt te och lyssnade på "Little Brother" - The tallest man on earth. Det måste nog vara min favorit låt just nu, kan sätta den på repeat och lyssna om och om igen i timmar... Han har en sådan fantastiskt berörande röst!
 
När pappa kom in genom dörren log han från öra till öra vilket såklart betydde att allting har löst sig med mammas visum och att det inte längre är några frågetecken kring om hon kommer eller inte. Det är alltid problem med visum när det har att göra med Saudi Arabien och det vara verkligen på håret att det löste sig eftersom att hon reser hit redan på onsdag - Längtar! 
 
Nu rinner ångande vatten i mitt badkar och bildar ett berg av skum. Det doftar vanilj och lavendel i hela badrummet, ljusen är tända och nackkudden på plats. Med musik i bakgrunden ska jag sjunka ner i det varma vattnet och bara njuta.
 
 
Man ska uppskatta små sakerna i livet! Det bubblar av lycka i hela mig och jag har ingen aning om varför - mår förjäkla bra helt enkelt!
Insha'Allah

Kommentarer :

#1: LINNEA

ååh vad kul med besök. hoppas allt är bra med dig :) Puss

Svar: Aa det ska bli underbart att få hit henne :) Desamma vännen <3
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :