Gotta get that feeling

"Det löser sig" "Du kommer finna rätt" "Med tiden kommer du veta" "Testa och se"
Detta är fraser som har följt efter mig sedan jag var liten, på gott och på ont. Jag håller med, det allra mesta löser sig tillslut. Och det skulle inte slå någon att det inte skulle lösa sig med något så enkelt som att lista ut vad man vill jobba med. "Och om det skulle ske kan man börja med ett yrke och sedan byta ifall man inte trivs" 
Det är inte så jag vill leva mitt liv. Jag vill inte tillbringa ca fem år att studera till någon jag inte har någon passion för, eller jobba på ett jobb i 20 år bara för att komma fram till att det inte är min grej. Jag vill veta. Without a doubt att det här kommer jag aldrig tröttna på. Att välja karriär väg är inte som att välja en cykel - jag vill vara supersäker för tillskillnad från cykeln vill jag inte behöva slänga bort den för att börja om på nytt. 
 
Det här har börjat bli ett stressmoment för mig. Tänk om jag aldrig vet vad jag vill bli. Det finns så extremt många yrken... Hur ska jag veta vilket som passar just mig bäst? Jag har många saker jag är bra på men ingenting som jag är jättebra på, inget som står ut från mängden. Så mina kvalitéer hjälper mig inte heller att välja. 
Kan någon hjälpa mig?
- Men vad ni än gör, säg inte att det kommer lösa sig för det kan man inte veta förrän vi står med facit i hand... Och då är det förmodligen försent. 
 
      
 

Kommentarer :

#1: Linnea

heeyyy vad hænde med uppdateringarna?? væntar med spænning hehe. jag vill veta vad du gør om dagarna?? hur ser en "normal" dag ut før dig? :D saknar dig, puss

Svar: Haft lite dålig fantasi...hmm din sista fråga: kanske kommer fram längre fram ;) puss
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :