Am I to decide?

Jag funderar mycket på hur min höst kommer/borde se ut... Min originella plan var att åka till Seychellerna för att dyka i några månader men nu börjar jag fundera över om det är det smartaste valet för min framtid. Jag har äntligen fått den blixt från klar himmel som jag väntat på angående mina framtidsplaner.
I have chosen my life, I want to start living it. 
Plus att om jag kommer in så kan jag ju plugga ett år så att jag vet att jag har en plats och sedan åka iväg till Seychellerna - det kanske till och med är bättre så eftersom att jag då kan slappna av över att jag ändå har börjat. Halva inne så att säga. 
 
Det är så många saker jag måste tänka igenom innan jag söker för om jag söker och kommer in så kommer jag förmodligen inte kunna säga nej... Och om jag inte kommer in kommer jag förmodligen få panik. Tänk om man inte kommer in. Nu när jag äntligen vet vad jag vill bli och vad jag vill göra med mitt liv så kommer jag inte in på den linje jag vill - vad i all sin dar gör jag då? Plugga utomlands? Vill jag ens det? Varför inte egentligen.... Det känns på något sätt som att det skulle innebära ännu mer jobb... Herregud, jag är nog väldigt lat i grunden. Mamma menar att människor är lata djur, vilket är skumt med tanke på att de flesta av oss arbetar bäst under stress och mår som bäst när vi tränar och håller igång. Evolution är verkligen ett stenkast från skum slump.
 
 
Nu måste jag lugna ner hjärnverksamheten innan det kokar över och jag kan säga hejdå till chanserna att få någon sömn i natt...
Dröm sött mina vänner!

Kommentarer :

#1: Linnea

følj med till australien ftw

Svar: haha det finns ju alltid det alternativet också ;)
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :