Tumblin' dice

Jag vaknade och kände med en gång att något var annorlunda med denna dag. Jag hoppade upp ur sängen och snubblade genast på min arabrock som låg slängd vid sängen och landade pladask på golvet. Jag funderade en sekund över om det var en sådan dag man egentligen ska ligga kvar i sängen och vänta in ännu en natt för att få börja om på nytt - en dag då allt går snett. Men jag ignorerade snabbt tanken och drog handen över näsan för att se om jag blödde näsblod men nej. Jag tog mig upp från golvet med bestämda steg och gick ner för att äta frukost. Var är Olga? Vilken dag är det? Lördag... Är inte Olga här på lördagar? Nej kanske inte. 
Jag gick förbi vardagsrummet igen på vägen tillbaka - något är fel med den här bilden... STOPP. Jag backade upp till det stora fönstret som vetter ut mot gatan. VAR ÄR SOLEN?
Jag skulle legat kvar i sängen idag.

Kommentera inlägget här :