The greenest grass

Idag var Kingdom compound månads marknad öppen igen och det är alltid lika mysigt att gå omkring och kolla på allt som människor lägger pengar på. Det var en mycket varm dag så vi gav oss iväg tidigt för att slippa de hetaste timmarna och största rushen med människor. 
Vi var tillbaka vid lunch och jag sprang direkt till poolen där jag låg och svettades hela eftermiddagen! Gud vilket väder! Nu när jag är tillbaka i orkanen från luftkonditioneringen och med ett stort glas isvatten i min hand beundrar jag dagens köp.
 
Det här fotot såg jag på förra månadens marknad och blev kär med en gång men av någon anledning köpte jag den inte. Sedan dess har jag flera gånger kommit tillbaka till bilden och fann mig själv stirra på den idag så jag bestämde mig för att slå till. Bilden jag har här ger tyvärr inte fotot rättvisa men jag blir som förtrollad av den. Jag kan se själen i hennes klara bruna ögon och den blåa eyelinern gör att blicken blir rå och intensiv. Det är verkligen själens fönster. Kärlek och hat. Längtan och Lycka. Frihet och sorg. - Allt står skrivet i våra ögon.
Vart jag än hamnar i höst så kommer det här fotot hänga vid mitt skrivbord och påminna mig om de helt otroliga månaderna jag tillbringade med pappa och alla vänner i det här underbara landet. 

Kommentarer :

#1: Linnea

Saknar dig <3

Svar: Saknar dig pluttan! Tänker på dig <3
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :