The day after a brand new day

Vi vet alla hur jobbigt det är dagen efter man har haft besök.
Man vaknar, är lite sliten och i behov av kaffe. Man segar sig ur den varma sängen, öppnar långsamt ögonen - men bara tillräckligt för att precis kunna se vart man går - och snubblar ner för trappan. Man går gäspandes in i köket för att sätta på kaffe och ser kaoset urarta sig framför ögonen på en samtidigt som man slås av en stark oidentifierad doft. Tallrikar, glas, matrester, tepåsar, godispapper och pantflaskor överallt. 
 
 
Det här behöver jag inte oroa mig för när jag bor med pappa för av någon anledning har han fått för sig att han inte kan sova om det är rörigt i köket efter en middagsbjudning. Så när gästerna har gått och jag promenerar i säng agerar pappa dammsugare. När jag kom ner i morse för det rutinmässiga morgonkaffet var köket därför redan fixat och klart. SKÖNT!
 
 

Kommentera inlägget här :