Tell me, crystal ball

Idag gick jag in på antagning.se och blev positivt överraskad över att man kan se om de börjat handlägga ens ansökan, om man är behörig till de program och kurser man sökt och även se sina meriter/poäng/högskoleprovs resultat. Jag har ansökt till 4 skolor men riktar mer och mer in mig på mitt förstahandsval, på gott och ont. I mitt huvud ser jag hur jag slänger väskan över axeln och går mot det stora campus med en kaffe i handen.. Åh vad jag är taggad! Men det byter också att jag kommer bli hemskt besviken om jag inte kommer in. 
 
Det visade sig att jag är behörig till allt jag sökt och betygen+meriter stämmer så jag behöver inte längre oroa mig över om det kommit fram mm. Nu kan jag spara all oro till nervositeten över om jag blir antagen eller inte - tänk att jag kommer behöva gå med en klump i magen i över 2 månader!
 

Kommentera inlägget här :