Any Day Now

Det är en tickande klocka i mitt huvud. Den tickar sakta ner mot den 15 april då ansökningarna till universitetet ska vara inlämnade. PANIK. Det känns som att alla redan vet hur deras liv kommer utspela sig medan jag sitter som ett frågetecken och väntar på något tecken från himlen... Om jag ska vara helt ärlig känns det som att jag bara vill plugga för att plugga. Ni som gick gymnasiet med mig förstår säkert ingenting, men det har flugit i mig nu sista tiden att jag vill läsa, skriva, tänka och räkna! Som en blixt från klar himmel blev jag förtrollad till en tjej med en 'urge to study'. Inte så likt mig direkt... Men då känns det som att jag borde ta tillfälle i akt och börja innan min lata sida börjar dominera mina handlingar igen och jag drar mig ur. Om jag mot alla odds börjar plugga i höst så kommer det inte längre vara något alternativ för mig. Jag kommer inte bara kunna dra mig ur hur som helst... Eller kan kan jag väl men om det är smart är en annan fråga.
 
Min förra svensklärare skulle påpeka att min tankeverksamhet tappade den röda tråden men vi får hoppas att han inte läser det här...

Kommentarer :

#1: Linnea

Dålig uppdatering jao. men bra att du påminner mig varje gång jag kollar bloggen om Uni......... hehe

Svar: Det är precis min mening vettu gumms ;) Ja - det har blivit lite dåligt på sista tiden, ska försöka bättra mig! <3
Amanda

skriven
#2: Linnea

Ælskar dig ændå, så spelar ingen roll, hehe

Svar: Vilken tur! Love you 2 hunny <3
Amanda

skriven

Kommentera inlägget här :